Add a cover

General information  

Release info  

Tags  

Alias  

  • Dr. House / House

Ratings

Rating:

To rate this media or to interact with your friends, create a free mediatly account. You'll also be able to collaborate with our growing community and make it you digital entertainment center.

Friends who like

Sign up to see which of your friends like this.

Linked media  

Linking media

Mediatly © 2013

Mediatly, The multimedia social network

Discover new movies and TV shows to watch, novels or comics to read, music to hear and games to play thanks to your friends. It's fast, free, simple and enjoyable!
To start discover a new world, Sign up for free

  
Sons of Anarchy (2008)

This version of the card is from another language than your preferences.

Type :   Production countries :  

  Summary  

Sons of Anarchy è un fittizio club di motociclisti a cui sono affiliati diversi gruppi principalmente sulla costa occidentale degli Stati Uniti, ma anche in Irlanda, nel Regno Unito e in Svezia.

A Charming, in California, si trova il chapter madre fondato negli anni '60 dai motociclisti John Teller e Piney Winston. Nel 1993, alla morte del primo a causa di un incidente stradale, il comando passò a Clay Morrow; egli sposò la moglie di Teller, Gemma, e adottò suo figlio Jax, che crescendo venne accolto come membro del club. Sotto il comando di Clay il club prese una strada diversa da quella immaginata originariamente da Teller, divenendo più violento e usando come fonte di sostentamento il traffico illegale di armi.

In età adulta Jax ritrova e legge il manifesto in cui suo padre descrisse i suoi ideali e i suoi timori sul futuro del club, capendo che SAMCRO è cambiato profondamente durante la leadership di Clay. Allo stesso tempo ritrova l'amore per la dottoressa Tara Knowles, una sua fiamma adolescenziale, mentre la sua ex moglie dà alla luce Abel, il suo primo figlio.

  Detailed    

  Seasons 

  Places of action    

  Crew    

  Companies    

  • Channel
  • FX

  Photos    

  Videos  

  Press reviews    

  User reviews

  Sources

Whole or part of the information contained in this card come from the Wikipedia article "Sons of Anarchy", licensed under CC-BY-SA full list of contributors here.